2016-05-16

„HATÁRTALANUL” Budapest

By webadmin

2016 május 4-8 között  a “Határtalanul” program keretén belül a IX.A illetve a X.A osztályok eltölthettek 5 napot  Magyarországon Biró Imre, Nagy-Karola Lívia és Pálfi Géza tanárúr kíséretében. 2016 május 4-én  reggel 7 órakor indultunk Csíkszeredából. Az utunk jó hangulatban, nagyjából zökkenőmentesen telt. Amint megérkeztünk Pestre, utunk a Deák Ferenc térre vezetett, mert ott volt a szálláshelyünk. Lepakoltuk a csomagokat. Túl sok időnk nem volt pihenni, mivel mentünk vacsorázni. Ez a nap nagyon gyorsan eltelt.

Következő napon(csütörtökön) megreggeliztünk, majd utunk a Parlament épületéhez vezetett, amit megtekintettünk belülről is. A következő úticél a Nyugati Pályaudvar volt. A Hősök tere volt az aznapi utunk következő állomása. Itt kétfele szakadtunk, volt aki a Face Team előadását nézte meg és volt aki a Vajdahunyad várát tekintette meg. Edéd után a Pogány Frigyes Szakközépiskolába látogattunk el, ahol kedves fogadtatásban volt részünk. Egy közös faültetés után egy barátságos focimeccsen mérhették össze sporttudásukat az iskolák diákjai. Az előttünk eljárt székelykeresztúri csapat fölötti győzelem után most vereséget szenvedtek a pestiek. Vacsora után egy Dunaparti sétával zártuk a napot,  végigsétáltunk a Lánchídon és az Erzsébet hídon.

A harmadik napon(pénteken) a visegrádi Fellegvárat látogattuk meg. Utunk a Fellegvárig fárasztó volt a hegyi ösvényen, de a kilátás minden fáradozást megért.

Lefele már kicsit rövidebbnek tűnt az út. Visegrád után Esztergomba látogattunk el, ahol Magyarország 5. legmagasabb épületét, az esztergomi bazilikát tekintettük meg.

A nagy épület lenyűgözött mindenkit. Nemsokára újra Pesten voltunk. Ebéd után elsétáltunk a Szent István bazilikához, majd egy kis szabadidőt kaptunk.

Az estét a Margit szigeten töltöttük, ahol  majdnem egy órás „műsort” nézhettünk végig. Az éneklő szökőkút színes, érdekes „műsora” felért egy tűzijátékkal!

A negyedik napon(szombaton) Buda vár környékén sétáltunk, ahol megnéztük a Mátyás templomot, a Halászbástyát, Buda várát, és szerencsénk volt végignézni az őrségváltást is.

A napot egy hajókázással zártuk a Dunán.

A hazafele utat egy kis kitérővel tettük élvezetesebbé. A gödöllői királyi kastélyt látogattuk meg.

Utunk hazafele remek hangulatban telt. Szerintem mindenki jól érezte magát és senki sem bánta meg, hogy eljött.